Duyarsız ve Saygısız Olmayalım

Yürüyemeyen engellilerin olmazsa olmazı tekerlekli sandalyeleri. Tekerlekli sandalyesini kendisi kullanabilen engelliler akülü olanları tercih ediyorlar. Akülü tekerlekli sandalyelerin iki dezavantajı var. Birincisi katlanmıyorlar, bu sebepten engelliler otobüslere binemiyorlar. İkinci dezavantajları ise çok ağır olmaları. Yolda karşıdan karşıya geçmek için veya bir binaya girmek için rampa bulunmuyorsa bu kişilere yardım etmek de güç oluyor. Bu son saydığım dezavantaj normal tekerlekli sandalye kullananlar için de elbet bir sorun. Ancak normal tekerlekli sandalyeler ağır olmadığı için yardım etmek daha kolay oluyor.

Belediyelerin son senelerde yapmış olduğu kaldırımları engellilere uygun yaptığını görmekten son derece memnunum. Yeni engelliler yasası gereği, belediyeler tüm kamu hizmet binalarını ve toplu taşıma araçlarını 2012 senesine kadar engellilere uygun hale getirmek zorundalar.

Özellikle Eskişehir’de rampa olmayan kaldırıma rastlamadım. Eskişehirliler bana Büyükşehir Belediye Başkanı Prof. Yılmaz Büyükerşen’in bu konuda çok duyarlı olduğunu ve kaldırımları engellilereuygun hale getirdiğini söylediler. Prof. Yılmaz Büyükerşen daha önce Anadolu Üniversitesinde rektörlük yaptığı için o hala Eskişehirlilerin “hocası”. Ben de ne zaman Hüseyin Can’la yollara düşsem “hocaya” minnettar kalıyorum?

Ancak bazen öyle durumlarla karşılaşıyoruz ki “pes artık” diyorum. İki gün önce Yeni Bağlar mahallesinde bir arkadaşımı ziyarete gitmiştim. Ben Hüseyin Can’ı da yanıma almadan nerdeyse hiçbir yere gitmem. Eve dönmek için trafik lambasının da bulunduğu yerden karşıya geçmemiz gerekiyordu. Vatandaşın biri arabasını tam da buraya park etmiş. Hüseyin Can’la rampanın yanından güçlükle aşağıya inebildik. Hocam siz Eskişehir’in kaldırımlarına istediğiniz kadar rampa yapın. Duyarsız ve saygısız bir vatandaş tam da rampanın önüne park ederse rampanın ne önemi kalıyor ki?

Bu fotoğraftaki arabanın sahibini tanıyan varsa lütfen bu yazımı ona okutsunlar.

rampa-araba

Haberler, Hüseyin Can kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , . 1 Comment »

Bir Yanıt to “Duyarsız ve Saygısız Olmayalım”

  1. engelliler platformu Says:

    Baştan sona haklısınız. Ne denebilirki burası Türkiye.:(


Yorum bırakın