Özel Anneler

Allah’ım neden seçtin beni?
Vardır bunun mutlaka bir sebebi
Çok düşündüm sonunda buldum cevabı
Her anne kaldıramaz bu kadar çok kederi.

Allah donatmış beni sonsuz sevgi ile
Nasip etmiş bir o kadar merhameti de
Sabırların en büyüğünü de eklemiş üstüne
Bu vasıflar olmadan olunmaz zaten özel anne.

Ben annelerin seçilmiş olanlarındanım
Kendi kaygılarımı asla düşünmemeliyim
Varsa yoksa hep yavrum demeliyim
Ben onun mutluluğu için yaşamalıyım.

Yavrumun konuşamayan diliyim
Yürümeyen ayakları, tutmayan elleriyim
Okula gidemeyeceği için öğretmeniyim
Çocuklarla olamadığı için oyun arkadaşıyım.

Ben sıkıntılara inat dimdik ayakta durmalıyım
Yavrumu tüm kötülüklerden uzak tutmalıyım
Sorunlarla mücadele etmek için güçlü olmalıyım
Çünkü ben çok özel bir çocuğun annesiyim.

© Özlem (Yıldırım) ŞEKER

Special Mothers

God, why did you choose me,
There must be a reason?
On reflection I finally see,
Few mothers could stand such sorrow.

God gave me endless love,
And an equal amount of mercy,
And added to those an infinite patience.
Without these qualities, no mother is special anyway.

I have been chosen,
Must never think of my own concerns.
Always put my child first,
And live for his wellbeing.

I am my quiet child’s voice,
His clumsy feet, his fumbling hands
I am the teacher denied him at school,
The playmate he will never have.

I must hold myself high, despite all the hardship,
And keep my child safe from harm.
Be strong in the face of problems,
For I am the mother of a special child.

© Özlem (Yıldırım) ŞEKER

3 Yanıt to “Özel Anneler”

  1. melek kocamaz Says:

    ben bir otistik çocuk annesiyim. Bu şiir benim duygularımı da dile getiriyor. Özel anne olmak bir ayrıcalık. Sıkıntılara inat dimdık ayakta durmak diyorsunuz ya; işte bunu o kadar zorlaştırıyorlar ki. Bizim zaten herkesten ayrı yasadığımız bı iç dünyamız daha var. Zaman zaman fırtınaların koptuğu, derin sularda boğulduğumuz yada kahkahalarımızın göklerde çınladığı. ama derin çığlıkları duyan yok. en yakınların bile. Hayat onlar için ne anlayamadım. benim içinse iki yavrum ve ben ve onlar için mücadelenin en iyisini vermek. tabi ki beni daha fazla yıpratmazlarsa.

  2. Özlem Yıldırım Says:

    Melek Hanım,
    biz zaten zoru başarabilmemiz için özel anne olarak seçildiğimizi düşünüyorum. Bunun bilincinde olursak kimsenin bizi yıpratmasına izin vermeyiz.
    Mücadelemiz hep aynı, başarılar dilerim….

  3. neslihan Says:

    müzük çok güzel ve etkileyici kime ait öğrenebilirmiyim.. emeklerinize sağlıkk çok güzel bi paylaşım olmuşş.


Bir Cevap Yazın

